Kapitel 8

När filmen väl var igång kröp vi upp i soffan. Vi satt alldeles för långt ifrån varandra, tyckte jag, så jag tog modet till mig och flyttade mig närmare honom. Mycket närmare, så nära att våra armar snuddade.Han log och lade armen om mig. Åååh, herregud. Jag trodde att jag skulle dö. Jag lutade huvudet mot hans axel, och så satt vi hela filmen. När filmen tog slut, sa han något jag aldrig kommer att glömma:

- Elina..?

Han rodnade.

- Yes Justin? frågade jag och tittade på honom.

- I.. I kind of like you.. A lot..

Han tittade ner i golvet och som hemskt generad ut. Jag böjde mig fram och kysste honom. En gång. Han tittade förvånat på mig, och sedan log han. Han kysste mig, och jag kysste honom tillbaka. Det var en sådan där kyss, när ingenting annat spelar någon roll, när det enda du kan se är den andra personen, och det liksom slår gnistor om dig. Precis så kändes det. Alldeles, alldeles underbart.

---------------------------------------------------------------------------------------------

Justins perspektiv:

Jag hade aldrig varit så kär  hela mitt liv.. Bara att se på henne fick mig att smälta totalt inombords. Hon hade somnat på min axel, och jag kunde inte få nog av att titta på henne. Jag drog försiktigt mina fingrar genom hennes vackra bruna hår, upptäckte varenda drag i hennes fina ansikte. Jag drog med fingret över hennes läppar, och jag tyckte mig se ett litet leende, och undrade vad hon drömde om. Kanske mig? Man kan ju alltid hoppas. "Jag älskar dig" viskade jag bara för att höra hur det lät, det vågade jag inte säga högt till henne. Inte än. Jag började nynna på One Less Lonely girl, och kände att låten verkligen hade hittat sin mening. Den handlade om henne. Plötsligt tittade två stycken vackra, nötbruna ögon upp på mig. Jag log brett, och jag böjde mig ner och kysste henne.

- Sleepyhead, viskade jag i hennes öra och hon fnissade till.

- Oh, i´m sorry, I think I fell asleep.. Why didn´t you wake me up? frågade hon och såg plötsligt allvarligt på mig. Man kunde se att hon tyckte att det var pinsamt att hon hade somnat.

- You are so cute when you sleep, svarade jag, och råkade komma åt hennes mage. Hon fnissade till.

- Oooooh, you´re ticklish? utbrast jag och gav mig på henne. Hon skrattade så att hon höll på att kikna och bad om nåd. Men jag fortsatte och tillslut hon låg ner i soffan och  jag böjd över henne. Jag lutade mig ner och kysste henne, på halsen kinderna, pannan, näsan, hakan, överallt utom på munnen.Till slut såg man att hon verkligen ville att jag skulle kyssa henne på munnen, och retsam som jag är, började jag resa på mig. Hon slängde armarna om mig och drog mig tillbaka, och hon kysste mig passionerat. Jag såg stjärnor. Hur kunde en människa vara så extremt underbar? Vad hade jag gjort för att förtjäna henne?

Vi låg där i soffan och såg in i varandras ögon i säkert en timma, och plötsligt var klockan tolv, och Elina fick sms.

 

Hejsan hjärtat <3

Jag tänkte sova här ifall det är okej med dig?

Pusspusspusspuss från Lina<3


Jag kikade över hennes axel och såg att det var från hennes kompis Lina, så mycket förstod jag, men resten var helt obegripligt. Jag tänkte att jag kanske skulle gå innan hon kom hem.

- It´s late.. sa jag. Maybe I should be going...

Elina rynkade pannan.

- Do you really have to leave? frågade hon och gav mig en ledsen blick. Men sen sken hon upp.

- Maybe the paparazzis are still there? sa hon hoppfullt.

Jag skrattade lite, och gick bort till dörren för att titta ut genom nyckelhålet. Det verkade inte vara någon kvar, men jag ville stanna här.. Jag log lite för mig själv och gick bort till henne igen.

- It seems that there is one sleeping outside your door, sa jag finurligt.

- NO WAY! What a nolifer! utbrast hon och sprang bort till dörren för att kolla.

Hon vände sig om och tittade undrande på mig.

- But Justin.. There is no...

Då förstod hon. Hon fnissade lite och kramade mig.

- Or maybe.. there is still a whole bunch of them out there, sa hon lite förföriskt och lade armarna om min hals.

- Yes.. And I MIGHT just have to spend the night here with you.. svarade och jag kysste henne.

 

Elinas perspektiv:

Aaaaaah. Justin skulle sova här! Lina skulle sova hos sina kompisar, så jag behövde inte oroa mig över vad hon skulle tycka.Vi satt och pratade tills klockan blev ett. Vi bestämde oss för att fixa i ordning oss, så jag gick in i badrummet. Så fort jag hade stängt dörren fick jag verkligen tygla mig själv för att inte hoppa och skrika högt av lycka. Fick man vara så här jävla lycklig?! Jag tittade på mig själv i spegeln ett tag och bara log. Jag tvättade bort mitt smink och tog på mig en gigantisk tröja som jag hade snott av pappa att sova i. Jag tog mod till mig och öppnade dörren. Där stod Justin utan tröja och jag tittade snabbt bort

- Sorry!

Plötsligt kände jag hur Justin omfamna mig bakifrån.

- What are you sorry for? frågade han och vred mig runt så att jag stod så nära honom att jag kunde känna hans andning. Han såg på mig med sina hundögon som jag bara älskade.

- Äh, nothing..

Jag ville inte riktigt titta på honom för då skulle han se mig utan smink, och jag klarade knappt att se det själv. Han satte ett finger under min haka och drog upp den så att jag såg honom i ögonen. Han kysste mig och jag tryckte mig mot honom.Tillslut var vi tvungna att ta en paus för att andas. Vi landade flämtandes på sängen och jag log. Det sista jag såg innan jag somnade var Justins vackra ögon som såg in i mina.

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------

Lite tråkigt kapitel, men jag är som sagt sjuk.. :( Jag ska förhoppningsvis hinna skriva ett till idag, annars kommer det mer imon! :D Kom ihåg att kommentera!


BIEBERLOVE

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

neej, inte tråkigt, actiöön gillar vi ;)

2011-01-31 @ 16:13:58
Postat av: Nicoole

Håller med INTE tråkig alls. :) Jättebra novell :) <3

2011-01-31 @ 18:07:40
Postat av: Svarten97

meeeeer! ;) <3

2011-01-31 @ 19:34:20
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: Sofie

ååhh fyfan va bra den är :( jag gråter nästan.. man får verkligen inlevelse i din novell!! :D

2011-01-31 @ 22:13:43
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: becka

nenene nu har du fakriskt varit hemma en skoldag till, upp med nästa!

2011-02-01 @ 14:32:30
Postat av: Elise

åhh! so sweet! ^^ inte tråkig alls! :D

2011-02-21 @ 21:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0