Kapitel 7

- OMG! Han kommer om 5 minuter! utbrast jag.Jag är inte alls färdig! sa jag förfärat.

- Jodå, du ser jättefin ut! Fixa till håret lite bara, sa Lina och log mot mig.

Vi gick in i badrummet och fixade till oss. Lina tog bort allt läppstift, och satte på sig nytt smink lite snabbt, och jag lade håret till rätta. Jag var faktiskt ganska nöjd med hur jag såg ut. Lina skulle ut och träffa några kompisar, så hon önskade mig lycka till och gick.

Jag tittade mig en sista gång i spegeln innan jag tog på mig.När jag öppnade dörren fick jag världens chock..

------------------------------------------------------------------------------------




Elinas perspektiv:

Jag ryckte till. I korridoren såg jag Justin komma rusandes med blommor i ena handen och solglasögonen i den andra, och efter sig hade han jag vet inte hur många paparazzis. Många var det i alla fall. Jag gick ut i korridoren för att dra med honom in på mitt rum. När jag satte foten utanför dörren insåg jag hur dumt det var. Kamerorna började blixtra, och jag slet tag i Justin precis när han kom förbi. Shit.. Tänk om det kom ut att han var på någon tjejs hotellrum? Lina hade berättat flera gånger om att andra tjejer som Justin träffat hade fått dödshot och massa konstiga saker av hans fans.Och stackars Justin. Han skulle garanterat få hur mycket frågor som helst om de här bilderna. Vi fick väl hoppas på det bästa.

Jag smällde igen dörren, så att paparazzina verkligen skulle förstå att de inte var välkomna. Justin andades ansträngt.

- Thank you! flåsade han.

- No problem, svarade jag och såg oroligt på honom. Are you okay?

- Im fine, just a little stressed, sa han och log. Han började andas lugnare och tittade ner i marken med en ledsen blick.

- What is it? frågade jag bekymrat.

- It´s just that.. I wish you wouldn´t have had to see that.. I just want to be a normal guy to you..

- It doesn´t matter Justin! You are still the same person! sa jag och gick lite närmare honom, och gav honom en lång kram.

Han kramade mig tillbaka och viskade något, som jag inte riktigt kunde höra. Vi stod så ett tag, och jag blev alldeles varm och kände hur det pirrade i hela kroppen. Jag blev plötsligt så medveten om allt, varenda hjärtslag, hans andedräkt mot min hals, sättet han höll sina armar om mig.

 

Justins perspektiv:

Det här var ju löjligt. Jag hade känt henne i två dagar, och jag stod här med fjärilar i magen, och ben som förvandlades till gelé när hon kramade mig. Men jag njöt, så himla mycket. Jag drog in lukten av hennes fina, bruna hår och log för mig själv. Hon var perfekt helt enkelt, men jag vågade inte berättade det för henne.. Inte än. Tänk om hon bara såg mig som en vän? Jag hade aldrig känt något för en tjej på så här kort tid förut. Det bara måste ju betyda något.

Jag kände hur hon började låtsa på greppet, och ville inte släppa, men jag insåg att det skulle verka töntigt ifall jag inte släppte. Jag såg henne i ögonen herregud.. Man kunde ju drunkna i de där vackra, gröna ögonen. Jag märkte att hon vek undan med blicken och rodnade, och hon sa:

- Uhm.. Do you want something to eat or drink? Im kind of hungry. And I guess we´re gonna have to stay here tonight.

Hon skrattade lite. Ett perfekt skratt.

- Yees, I think we´ll have to, svarade jag och skrattade jag med. And im hungry too! Jag kände hur magen kurrade till.

- Shall we call roomservice and order some food? frågade hon och log glatt.

- That will be great!

Vi satte oss i soffan med menyn och skrattade åt alla konstiga maträtter som serverades. Jag undrade verkligen vad "köttbullar" var, och Elina förklarade att det hette meatballs på engelska, men jag hade ingen aning var det var. Till slut hade vi bestämt oss och Elina ringde och beställde två portioner med köttbullar. Nu när jag hade fått syn på det så var jag ju bara tvungen att prova! Jag tittade förundrat på Elina. Det lät så konstigt när hon pratade på svenska.Hon märkte att jag tittade konstigt på henne och började gapflabba:

- Du skulle se din min just nu.. Oh! I mean, you should see your face right now!You´re just too cute!

 

Elinas perspektiv:

När roomservice knackade på dörren gick jag och öppnade, och ställde mig bakom dörren så att paparazzina, som märkligt nog var kvar efter 30 minuter, inte skulle kunna ta några kort. På vagnen som kom inrullandes stod två tallrikar med rykande het mat,  en vit duk, ljuskandelaber och massor av rosenblad. Mannen som körde vagnen hälsade artigt och dukade upp på bordet.

Sedan vred han ned belysningen och tände ljusen och gick. Gud så romantiskt det var! Det enda som saknades var en riktigt romantisk låt.Justin verkade ha läst mina tankar, för precis när jag hade tänkt det spelades en otroligt vacker låt i rummets högtalare. Jag log mot honom.Han sträckte ut sin hand  och frågade:

- May I?

Jag rodnade och tog hans hand.Här stod jag och skulle just dansa med en underbar kille. Hur romantiskt var inte det?

Han lade händerna omkring min midja, och jag la mina runt hans nacke. Vi stod där och rörde oss långsamt, långsamt i en liten cirkel, med blicken hela tiden fäst på varandra. Efter ett tag tog låtarna slut, och vi gick och satte oss vid bordet.Han hade sin hand på bordet hela tiden, och när han berättade om sin mamma och pappas skilsmässa, och att han aldrig träffade sin pappa, kunde jag inte låta bli att ta den. Han grät nästan.

 

Efter ett tag tyckte vi att det var dags att hitta på något. Eftersom vi inte kunde gå ut på grund av alla paparazzis, så bestämde vi oss för att se på lite film. Jag hade med mig några hemifrån, och tog fram dem så att han skulle få välja.

- Hmm.. Do you want to see the Grudge? frågade han.

- Noo, I always get so scared when I watch that scary movies, sa jag förskräckt. But maybe.. The notebook?

- As you wish, sa han och skrattade.

När filmen väl var igång kröp vi upp i soffan. Vi satt alldeles för långt ifrån varandra, tyckte jag, så jag tog modet till mig och flyttade mig närmare honom. Mycket närmare, så nära att våra armar snuddade.Han log och lade armen om mig. Åååh, herregud. Jag trodde att jag skulle dö. Jag lutade huvudet mot hans axel, och så satt vi hela filmen. När filmen tog slut, sa han något jag aldrig kommer att glömma:

- Elina..?

Han rodnade.

- Yes Justin? frågade jag och tittade på honom.

- I.. I kind of like you.. A lot..

Han tittade ner i golvet och som hemskt generad ut. Jag böjde mig fram och kysste honom. En gång. Han tittade förvånat på mig, och sedan log han. Han kysste mig, och jag kysste honom tillbaka. Det var en sådan där kyss, när ingenting annat spelar någon roll, när det enda du kan se är den andra personen, och det liksom slår gnistor om dig. Precis så kändes det. Alldeles, alldeles underbart.

 

--------------------------------------------------------------------------------

Ojojoj, nu händer det grejer! Vad tycker ni om att jag skrev ur både Justins och Elinas perspektiv? Ska jag fortsätta med det, eller bara skriva ur Elinas perspektiv? :)  Förlåt för den dåliga kvaliten på vissa av bilderna.. :(


BIEBERLOVE



Kommentarer
Postat av: Svarten97

Fortsätt att skriva i olika perpektiv :) bra kapitel

2011-01-27 @ 21:12:36
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: Sofie

Nej det är bra att veta hur han också tycker :D:D<3

2011-01-27 @ 23:02:21
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skitbra med olika perspektiv :)

2011-01-29 @ 16:36:15
Postat av: becka

skriiiv nästa!

2011-01-30 @ 14:01:29
Postat av: Anonym

FETT AWESOME!!!

2011-01-30 @ 15:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0