Kapitel 9

Jag tog mod till mig och öppnade dörren. Där stod Justin utan tröja och jag tittade snabbt bort

- Sorry!

Plötsligt kände jag hur Justin omfamna mig bakifrån.

- What are you sorry for? frågade han och vred mig runt så att jag stod så nära honom att jag kunde känna hans andning. Han såg på mig med sina hundögon som jag bara älskade.

- Äh, nothing..

Jag ville inte riktigt titta på honom för då skulle han se mig utan smink, och jag klarade knappt att se det själv. Han satte ett finger under min haka och drog upp den så att jag såg honom i ögonen. Han kysste mig och jag tryckte mig mot honom.Tillslut var vi tvungna att ta en paus för att andas. Vi landade flämtandes på sängen och jag log. Det sista jag såg innan jag somnade var Justins vackra ögon som såg in i mina.

--------------------------------------------------------------------------------




Justins perspektiv:

När jag vaknade hörde jag fågelkvitter utanför fönstret. Jag öppnade ögonen och fick syn på Elinas vackra ansikte. Jag log och strök med handen över hennes kind. Jag ville börja dagen riktigt bra och bestämde mig för att gå upp och fixa frukost på sängen åt henne.Jag tog försiktigt bort min arm från hennes midja, reste mig upp och smög ut i köket. Jag kollade lite i kylskåpet och bestämde att jag skulle göra våfflor. Jag stängde dörren till köket för att inte väcka henne, och satte igång. När jag hade satt i brödet i rosten fick jag en idé. Jag tog upp rummets telefon och ringde ner till receptionen och bad dem komma upp med en ros. När de hörde att det var jag sa de glatt att "det skulle de fixa med en gång!" Jag log och tänkte att det allt fanns sina fördelar med att vara kändis i alla fall. Jag tackade och lade på luren.

 

 

 

Elinas perspektiv:

Jag vaknade av att Justins mobiltelefon vibrerade, och lade märke till att Justin inte var kvar. Jag såg mig förskräckt om och hoppades att han inte hade gått. Fast han hade ju lämnat mobilen, så det hade han ju knappast. Jag tittade på skärmen för att se vad det var och stelnade till.

Det var sms från någon tjej som hette Nellie. Jag råkade se första raden och kunde inte undvika att läsa resten.

 

Hii my love! <3333

I thought.. maybe we can meet again today?

Kisses from your babe Nellie<3


Jag kände hur jag fick tårar i ögonen. Det var väl klart att han hade någon annan, hur dum fick man bli? Världens kändaste tonåring.. Jag hörde hur det knackade på ytterdörren och hur Justin viskade något som lät som "yeah, it will only be you and me". Jag fick bita mig själv hårt i läppen för att inte börja gråta. Jag trodde verkligen att det här skulle kunna bli något.. Men tänk så fel jag hade haft.

Jag låg där och bara stirrade på väggen på andra sidan rummet. Efter ett tag kom Justin in i rummet och jag fick anstränga mig för att inte bryta ihop. Jag log lite sorgset mot honom och tänkte att vi faktiskt inte hade konstaterat att vi hade någon relation eller vad fan man nu säger.. Så han hade väl rätt att göra som han ville.

 

 

Justins perspektiv:

Jag hade fixat i ordning allt på en bricka, och klev glatt in genom sovrumsdörren. Elina tittade på mig och jag förstod direkt att något var fel. Jag ställde ner brickan på sängbordet och rynkade ögonbrynen. Hon tittade inte ens på mig. Jag satte mig bredvid henne och lade armen om henne.

- Elina, honey, what is it? frågade jag undrande.

En tår rann ner för hennes kind när hon öppnade munnen.

- I thought.. You said.. You said that you liked me.. snyftade hon.

- I do! svarade jag och såg förskräckt på henne.

- Then, who is Nellie? frågade hon. Hon flyttade sig lite längre bort från mig, vände sig om och jag såg rakt in i hennes stora ögon som var alldeles tårfyllda.

- Nellie..Which Nellie? frågade jag. Nellie.. Jag kände ingen Nellie.

- Check your phone, svarade hon kort. She woke me up.

Jag tog upp mobilen och såg att jag mycket riktigt hade fått ett sms från någon Nellie. Jag höjde på ena ögonbrynet och sa:

- I have no idea who this is..

- Yeah? And who was  it by the door then? I heard you whispering something about "It will only be you and me" or something at the door.

- What?! utbrast jag och såg förfärat på Elina. Vad hade hon fått det ifrån?

- You know.. I really like you! But of course it´s too good to be true that you would like me too. But I don´t see why you even said that you do? Did you really have to lie to me?

Hon tog bort min arm och satte sig längst bort i sängens ena hörn.

Vem än den här Nellie var så låg hon jäkligt risigt till. Jag hade äntligen hittat en tjej som jag verkligen gillade och så kommer hon och förstör alltihop. Jag tog ett djupt andetag.

- Listen..

- No Justin, please just leave! I´ve been hurt enough! Hennes röst var hes av all gråt och och hon såg på mig.

- Please just let me explain, sa jag desperat och kände hur mitt hjärta började slå allt fortare.

- Just leave Justin.. Hennes röst lät lite hårdare och hon tittade mot dörren.

Jag tänkte att det kanske var bättre att låta henne tänka lite och lugna sig, och komma tillbaka lite senare för att prata, så jag reste mig och såg lidande på henne.

- Just so you know.. I would tell you if there was someone else.

Med de orden som sista ord gick jag mot dörren och tänkte att hon nog skulle förstå.

 

Elinas perspektiv:

När Justin hade gått började jag gråta okontrollerat. Jag tog upp mobilen och skickade ett sms till Lina.

 

Kan du komma hem? Typ nu?

puss <3


'Har det hänt något? I´ll be right there.

puss <3


Efter en halvtimma hörde jag hur Lina kom in genom dörren.

- Nu är jag hemma! Var är du?

- Här inne, svarade jag med kvävd röst och kände hur tårarna blev allt fler.

 

---------------------------------------------------------------------

Vad ska hända? :O  Kommentera om du viiiiiilll ;) <3


BIEBERLOVE

 

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

så det var ingen som hans kände eller va? :o faattar inte !!!<3

2011-02-01 @ 16:56:05
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: tone

meeeer nu!(:

du äger<3

är sjuk så har inget att göra på dagarna så du måste skriva mkt!<3

2011-02-01 @ 18:31:00
Postat av: Svarten97

Du skriver med bra inlevelse!! :) meer

2011-02-01 @ 22:01:17
URL: http://Svarten97.devote.se
Postat av: ''Den Bästa''

Braa ;D



Läs gärna min Bieber novell www.uandmee.bloggplatsen.se

2011-02-02 @ 17:38:23
URL: http://uandmee.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0