Kapitel 16

Vi pratade länge om allt möjligt. När klockan var tolv började jag gäspa och förklarade för henne att jag skulle upp om sju timmar.

- Okay, but i'll see you tomorrow then? sa hon frågande.

- Of course! I'll call you when i'm almost there, svarade jag och log varmt mot henne.

- Good!

- Okay, but goodnight. I love you, sa jag.

- I love you too, svarade hon.

---------------------------------------------------------------------

Elinas perspektiv:

Jag vaknade med ett ryck av väckarklockan som pep högt och gällt. Jag suckade och klev upp ur sängen. Klockan var tio, och Justin skulle komma om ungefär 3 timmar. Jag gick in i badrummet och tog en lång, varm dusch. Jag passade på att raka benen, ta hårinpackning och lite peeling. Jag smörjde in mig med en godluktande kräm och gick tillbaka in till mitt rum och klädde på mig. Det blev ljusa jeans, ett vitt linne och en leopardmönstrad sjal.

Jag tänkte att jag skulle låta mitt hår lufttorka istället för att blåsa det, så jag gick ner till köket för att äta frukost. Pappa satt vid bordet med dagens tidning och en kopp kaffe. När jag kom ner för trappan vände han sig mot mig och log brett.

- Godmorgon gumman!Uppe tidigt?

- Godmorgon på dig med pappa, svarade jag och pussade honom på kinden.

- Jag har gjort mackor till dig, de står i kylen.

Ååh, min söta lilla pappa. Vem gör mackor till sin 16-åriga dotter på morgonen?

- Aww, tack! sa jag och gick bort till kylskåpet.

Jag satte mig och åt och sedan gick jag upp och kollade på mobilen. 1 missat samtal, från Justin. Jag slog hans nummer och tryckte på grön lur. Det gick 5 signaler innan någon svarade.

- Hi shawty! hördes Justins hesa stämma.

Jag log för mig själv.

- Hii! You called me? sa jag.

- Yeah.. We left Stockholm ten minutes ago, and according to our GPS, we will be there in 45 minutes, svarade han glatt.

- Awesome! svarade jag och kände hur det pirrade till i kroppen.

Nu skulle mamma och pappa få träffa Justin.. Inte för att jag var orolig att de inte skulle gilla honom, jag menar, vem gillar honom inte? Men ändå.. Och han skulle få se mitt hus!

- Okay, but I´ll see you in 45 minutes then, sa han.

- Yeah, bye, i love you, svarade jag och pussade mikrofonen.

Justin skrattade och gjorde detsamma.

- I love you too!

Jag lade på och började röja upp i mitt rum. Precis när jag var klar ringde det på dörren och jag sprang ner för att öppna.

 

 

Justins perspektiv:

Vi hade åkt bil i nästan en timma när vi var framme. Elinas hus var väldigt vackert. Vita stenväggar med stora fönster och en stor gräsmatta framför. Det fanns ett stort garage som såg ut att få plats med minst 3 bilar. Kenny stannade bilen och jag öppnade dörren. Det var varmare här än det hade varit i Stockholm. Jag gick till bilens baklucka och skulle just öppna den när Kenny kom och hindrade mig.

- I´ll take care of our stuff, go and introduce yourself to her parents instead, sa han och puttade mig lite lekfullt bort mot ytterdörren.

- Thanks dude! sa jag och började gå.

Jag blev plötsligt väldigt nervös. Undrar vad Elinas föräldrar skulle tycka om mig? Jag fick väl helt enkelt bara vara mig själv, så fick det bära eller brista. Jag höjde handen för att trycka på ringklockan och tog ett djupt andetag.

*PLINGPLONG*. Jag hörde någon ropa något och sedan snabba steg i en trappa. Strax därefter tittade Elina ut genom dörren. Jag log och kramade henne.

- Hi!sa hon och kysste mig försiktigt på munnen.

- Hi baby, mumlade jag.

Hon tog min hand och drog med mig in i ett stort, öppet rum. Där stod två människor som jag antog var Elinas föräldrar. De log varmt mot mig.

- Mum, Dad, this is Justin, sa Elina och log.

- Hi Justin! sa hennes mamma och tog i hand. I'´m Elsa.

- Hi, svarade jag och log mot henne.

- This is Lars, fortsatte hon och pekade på mannen, som räckte fram handen mot mig.

- Hi Justin, sa han med en stark brytning.

Vi pratade en stund och efter ett tag knackade det på dörren igen och Elsa gick och öppnade. Det var mamma och resten av teamet. Det presenterade sig för varandra och gick sedan för att packa in våra saker i lägenheten. Jag och Elina gick upp för en träfärgad trappa. Vi kom in i en ljus korridor och gick in rummet som såg längst bort. Det var ett ganska stort rum med vitmålade väggar. På sängen låg pastellfärgade kuddar och bakom dem fanns två stora fönster.

- Wow.. utbrast jag. Your room is beautiful!

- Aaw, thank you, sa hon och rodnade lite lätt.

Jag log och lade händer kring hennes midja. Hon vände sig om mot mig och kysste mig mjukt. Sedan drog hon sig snabbt undan och flinade retsamt. Jag suckade.

-Aaah, it´s  not fair! Come back here! utbrast jag.

 

Elinas perspektiv:

Jag skrattade lite åt Justin, han såg så desperat ut. Jag satte mig ner på sängen och klappade på platsen bredvid mig.

- Come here, sa jag och bet mig lite flörtigt i läppen.

Justin log och gick sakta fram mot mig. Han böjde sig ner och kysste mig ömt. Kyssarna blev allt mer intensiva. Hans händer smekte min rygg och han försökte dra av mig tröjan. Jag log och hjälpte honom lite på traven. Han kysste mig på halsen och ner mot mina bröst. Plötsligt knackade det på dörren.

- Vänta! skrek jag, med en väldigt desperat röst.

Vi slängde oss ifrån varandra och jag slet på mig tröjan. Strax därefter öppnades dörren, och där stod pappa. Han tittade konstigt på mig.

- Vad gjorde ni egentligen? frågade han undrande.

- Uhm.. Ingenting, svarade jag nervöst.

- Nehe.. Men det är i alla fall lunch nu, om ni vill ha.

- Okej, vi kommer! sa jag och log.

- Bra! Och du.. Är du säker på att ni gjorde ingenting? sa han och tittade uppmanande på mig.

Jag nickade.Han höjde på ena ögonbrynet.

- Du kanske ska sätta på dig tröjan på rätt håll nästa gång gumman, sa han och gick sedan ut och stängde dörren.

Jag tittade ner på min tröja och såg att den satt ut och in. Jag började gapskratta.

- What? frågade Justin.

-  Oh.. Right, sorry, I forgot you don'´t understand swedish.. sa jag mellan skrattattackerna.

Jag berättade vad han hade sagt och efter ett tag skrattade vi båda hysteriskt. Efter några minuter gick vi ner för att äta lunch. Mamma hade lagat köttbullar med potatismos och lingonsylt. Typiskt henne att laga något så typiskt svenskt. Vi satte oss vid bordet. Då harklade sig Pattie.

-  Justin, will you say the grace?

Jag fick bita mig lite i läppen för att inte börja skratta. Jag hade totalt glömt bort att de var troende. Alla sänkte sina blickar och Justin började prata.

- We thank you God for this food, and that we are able to be gathered here today. Amen.

- Amen, mumlade alla runt bordet.

 

 

---------------------------------------------------------------------------

Så, nu fick ni ett ganska långt kapitel! :D

What do ya thiiiink?


BIEBERLOVE


Kommentarer
Postat av: b

braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa:D duktigt av dig att skriva såå långt ;)

2011-02-17 @ 22:56:22
Postat av: Svarten97

detta kanske börjar bli lite tjatigt, men.. här får du det ändå.....:

bra och långt kapitel! ;D

2011-02-18 @ 12:38:34
URL: http://svarten97.devote.se
Postat av: amanda,saga, amanda & gry

Hejsan, gillar du justin bieber noveller?

Då ska du börja läsa våran blogg.

Vi skriver två noveller på våran blogg. Men såklart behöver du inte läsa båda.

Vi uppdaterar med minst 1 inlägg perdag. Och nu ihelgen kommer det bli många fler.



Puss&kram

/jbiebernovell

2011-02-18 @ 16:49:31
URL: http://jbiebernovell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0