Kapitel 10

Elinas perspektiv:

När Justin hade gått började jag gråta okontrollerat. Jag tog upp mobilen och skickade ett sms till Lina.

Kan du komma hem? Typ nu?

puss <3


'Har det hänt något? I´ll be right there.

puss <3


Efter en halvtimma hörde jag hur Lina kom in genom dörren.

- Nu är jag hemma! Var är du?

- Här inne, svarade jag med kvävd röst och kände hur tårarna blev allt fler.

-------------------------------------------------------------------------------




Elinas perspektiv:

Jag låg med huvudet i Linas knä och bara vräkte ur mig alla känslor. Jag kände ilska, sorg, förvirring och en massa andra känslor som jag inte kunde sätta ord på. Jag förstod verkligen inte vad jag hade gjort fel för att han skulle hålla på med någon annan tjej också.. Lina strök mig över håret och sa snälla ord, hela tiden, men det hjälpte inte.

Efter över två timmar tog tårarna helt enkelt slut, och jag bara låg och drog efter andan. Plötsligt ringde det på dörren och jag kände att jag verkligen inte orkade träffa någon just nu, så jag bad Lina att öppna.

 

Justins perspektiv:

Det hade gått lite mer än två timmar sedan jag hade gått från Elina, och jag hade inte gjort något annat än att försöka komma på vem den här Nellie var. Jag smsade alla på min kontakt lista som jag kunde tänka mig att dom kunde veta vem det var. Jag fick bara en massa svar om att de inte hade en aning om vem det kunde vara. Jag bestämde mig för att jag skulle gå tillbaka till Elina i alla fall och försöka få henne att förstå, så jag bad Kenny att följa mig på vägen. Jag orkade verkligen inte med att några fans skulle få syn på mig just nu.Han satt och åt och mumlade något om att han skulle komma alldeles strax. Jag satte mig på golvet vid dörren och precis då plingade det till i mobilen. Det var från Jasmine.

 

Hi <3

You remember when we were on that party in miami? I think I gave your number to a girl named Nellie there, she was really desperate. Sorry

Kisses


Jag blev så himla trött på Jasmine. Man gör bara inte så att man ger helt främmande människor andras nummer, speciellt inte ifall dom är desperata. Jag svarade:

 

Ok tnx. Just so you know, I don´t think it´s ok that you gave my number to a stranger without asking me first.


Jag var jätte irriterad på Jasmine, men nu kunde jag i alla fall visa för Elina att jag inte hade gjort någonting fel. Kenny kom ut från köket så jag tog på mig en keps och solglasögon.

 

Vi gick eftersom vi bodde så nära hotellet. Ingen kände igen oss. Det var alltid kul med fans, men ibland kunde det bara bli för mycket. När vi kom in genom dörrarna bad jag Kenny att stanna i lobbyn och jag gick bort till hissen och tryckte på våning 3. Det kändes som att det tog evigheter tills den hade åkt upp, och jag var sjukt nervös. En röst hördes som sa "Våning 3" och hissen stannade. När hissdörrarna öppnades tog jag ett djupt andetag och svalde hårt innan jag klev ut. Elina bodde i rum nummer 183. Jag höjde handen och knackade på. Det var knäpptyst innifrån rummet och jag funderade på om hon inte var kvar. När ingen kom och öppnade började jag vända och gå, men precis då öppnades dörren. Inte av Elina, utan av hennes kompis. Hennes ansiktsuttryck när hon såg mig var oroande. Man såg att hon egentligen blev jätteglad att det var jag, men att hon var tvungen att vara arg på mig eftersom hennes kompis var arg på mig.

- Justin.. sa hon lågmält.

- Yeah.. Hey, can I talk to Elina? frågade jag.

- I don´t know, I don´t think she wants to talk to you..

- Please..? frågade jag och lade huvudet på sned.

Hon suckade och gick in i lägenheten, och lämnade dörren öppen åt mig. Hon gick in i sovrummet och jag hörde att dom pratade där inne.

- Elina.. Justin är här..

- Men va? Jag orkar inte prata med honom.

- Jag tycker att du ska göra det, han kanske har något vettigt att säga.

- Dessutom så ser jag ut som idiot just nu.

Jag förstod absolut ingenting, utom att Lina hade sagt något om mig.

Efter en liten stund kom hon ut igen och visade med en gest att jag skulle gå in.

Jag klev in genom dörren och såg Elina sitta uppkrupen i samma hörn som jag hade lämnat henne, med ett ansikte svullet av gråt och röda ögon. Jag satte mig försiktigt på sängkanten.

- Im listening, sa hon med darrig röst.

- Look.. Jasmine gave my number to this girl Nellie on a party in Miami, and I have no idea why..

Hon tittade mig i ögonen.

- Promise?

- Yeah.. I can show you the message if you want to..

Hon tittade granskande på mig och jag vek inte undan med blicken en enda gång.

- No, I believe you..But who was it that you talked to this morning? That you said that it would" only be you and me" to?

Jag tittade frågande på henne.

- The only person that was here this morning was roomservice, and the came with that rose, sa jag och pekade på rosen.

Hon såg tvivlande ut.Jag flyttade mig lite närmare henne, och såg henne rakt in i ögonen.

- I promise you that it´s the truth. I would never lie to you, sa jag, och det kom verkligen från hjärtat.

 

 

Elinas perspektiv:

Jag såg på honom och försökte att avläsa honom. Var det verkligen sanningen? Jag visste inte riktigt vad jag skulle tro. Men varför inte bara tro honom? Han kändes inte som en kille som skulle ljuga. Och jag ville inte ens ha det så här. Jag ville ju vara med honom. Han tittade på mig med de där valpögonen och jag smälte.

- I believe you, utbrast jag, och kastade mig i hans famn.

Han kramade mig hårt och länge.

- Next time something like this happens, I promise you I will listen to you from the beginning, sa jag och gav honom en stor kyss.

Han log. Vi satt och tittade varandra i ögonen ända tills Lina tittade in i rummet och gav mig en konstig blick.

- Vad..? sa hon och såg ut som ett frågetecken. Allt blev bra bara sådär?

Jag skrattade, och gav Justin en lurig blick.

- Who wants icecream? skrek jag och sprang det fortaste jag kunde ut i köket.

Justin kom efter mig och tog tag i min midja. Han började kyssa mig som en galning, och jag kunde inte låta bli att skratta. Han var så härlig. Lina kom lite efter och utbrast:

- Jag tror att jag lämnar er två ensamma.

Jag skrattade åt henne, men just nu ville jag faktiskt mest vara med världens bästa kille.

------------------------------------------------------------------------

Nu fick ni tvååå kapitel idag! :D

What do you think?


BIEBERLOOOVE


Kommentarer
Postat av: Sofie

greaaaaaaaaaaat !!!! men jag fattar fortfarande itne vem han sa det till, öven om det var kvinnan som lämande rosen :p<3

2011-02-02 @ 00:40:08
URL: http://storiesaboutjb.blogg.se/
Postat av: Anonym

meraaa såå bra :D

2011-02-02 @ 18:49:20
Postat av: :D

ett till tack :D

2011-02-02 @ 22:04:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0