Kapitel 3

Slutet på kapitel 2: Så började han sjunga på "Favorite Girl". Jag började tycka att han var riktigt bra! Han hade en väldigt fin och mjuk röst. Under andra refrängen kändes det som att han tittade på mig, jag mötte hans blick flera gånger. Men jag kanske hade fel. När han sjöng "cause your the girl of my dreams" sista gången, var jag nästan säker på att han tittade på mig. Konstig känsla. Varför skulle han titta på just mig? När han hade sjungit klart vinkade han in en av backstage-arbetarna för att säga något. Jag passade på att prata med Lina lite.

- Shiit, vad bra han är! sa jag. Jag är riktigt förvånad.

- Jag säger ju att han är bra! svarade Lina glatt.

Justin började sjunga på "That should be me", och jag riktade min uppmärksamhet mot honom igen. Plötsligt tog någon tag i min arm.


---------------------------------------------------------------------------------




- Ursäkta mig! Justin ville att du skulle gå backstage. Han ville tydligen prata med dig. Känner du honom? sa en kvinna i 30 års åldern, som såg ut att arbeta backstage.

Jag var helt förundrad. Och Lina, herregud, hon bara stod och gapade.

- Nej, jag känner inte honom.. Varför ville han det? Men, ja, visst följer jag med! Får min kompis också komma med?

- Han sa inte varför. Och nej, tyvärr,  han ville att det bara skulle vara du.

Jag vände mig om mot Lina och frågade:

- Är det okej för dig?

- Jaa, det är väl klart. Jag menar, att känna dig som kommer att träffa honom nu, är ju nästan som att träffa honom! Men lova att fixa autograf till mig!

Det syntes så klart att hon var avundsjuk, men hon tog det bra.

- Ååh tack, du är bäst! Självklart gör jag det!

Lina log och sa:

- Vi hörs på mobilen sen då?

- Japp! sa jag och följde med kvinnan.

Vi pressade oss fram genom folkmassorna tills vi kom till en dörr. Där gick vi in för att sedan komma vidare till en trappa som ledde upp bakom scenen. Det var ganska litet, hektiskt, och folk sprang fram och tillbaka hela tiden. Överallt stod teknisk utrustning där man kunde reglera ljus, ljud och olika effekter på scenen. Det stod vakter vid öppningarna till scenen som jag antog skulle rycka in om det hände något utanför.

- Du kan sätta dig här, sa kvinnan och pekade på en röd soffa.

På bordet som stod framför fanns det alla möjliga sorters godis, drickor och popcorn. Kvinnan log och fortsatte:

- Ta för dig!

Jag satte mig ner, men kunde inte med att ta av godiset. Jag var jätte nervös! När jag hade kommit hit idag hade jag aldrig trott att jag skulle få träffa självaste Justin Bieber. Men nu satt jag här. På en tv-skärm framför mig kunde jag se konserten, och på en annan lite längre bort fanns en lista med ordningen på alla låtar. Den visade att det var 11 låtar kvar tills konserten var slut, och det skulle vara en paus om 3. Shit! Det betydde att det var ungefär 9 minuter kvar tills jag skulle få träffa en riktigt känd person, som jag dessutom hade börjat tycka vara bra. Vad skulle jag säga? Jag undrade verkligen varför Justin Bieber ville prata med just mig.

 

Jag satt och drömde mig bort i mina tankar. Jag väcktes av att Justin pratade ute på scenen.

- I''''m just gonna take a brake for ten minuites. See you soon!

Utifrån hördes överlyckliga fans som ropade "JUSTIN, JUSTIN, JUSTIN!" Det sög till i min mage. Nu var det dags. Efter ungefär 20 sekunder såg jag självaste Justin Bieber komma in bakom scenen. Han tittade åt mitt håll, log och ställde ner sin gitarr. Så började han gå mot mig. Ta det lugnt Elina, sa jag till mig själv. Han är bara en kille som alla andra.

Jag ställde mig upp, det kändes så oartigt att sitta ner när någon kom för att prata med en.

- Hi! sa Justin.

- Hi! sa jag.

Han skrattade lite och fortsatte:

- I saw you in the croud.

- I kind of noticed that. Why  me? sa jag glatt.

- I don’t know, actually. I just got an impulse.I thought you were kind of cute.And I still do, of course.

Han log mot mig. Han var faktiskt rätt söt! Jag skrattade till.

- Aww, thank you!

Han såg sig lite besvärat omkring.

- Soo.. You are like.. The first girl  I’ve met who hasn’t gone crazy about the fact that you’re talking to me.. You seem like a very down-to-earth girl.

- Thank you! I think..Fan. Nu kunde jag inte fixa autograf till Lina, så skulle han bara tro att jag var som alla andra tjej, desperat efter hans autograf. Men jaja, hon skulle säkert bli överlycklig över att få krama mig, som hade träffat honom.

- Haha, yes, skrattade han. Uhm.. Maybe I could get your number? Han rodnade.

- Of course you can, sa jag.

Jag skrev mitt nummer på en lapp och gav det till honom.

- Thanks a lot! I’ll send you a sms later tonight, after the show! Han log ett brett leende.

- Do so! svarade jag och log tillbaka.

- I gotta go, i have to be back on stage in one minute. Maybe we’ll see each other someday? At least I hope so..

- I’m sure we will, sa jag. Jag förväntade mig ingen kram, men han gick fram mot mig och gav mig en lite tafatt, men varm kram. Jag kramade honom så klart tillbaka.

- Good luck!

Han log mot mig.

 

 

När han hade gått ut igen kom jag ihåg Lina, och skyndade mig ut till henne igen. När hon fick syn på mig började hon skrika.

- OMG! HAR DU TRÄFFAT JUSTIN BIEBER?!

- Jaaa! Han var jättesnäll, och sjukt söt! svarade jag, skrattade.

- Vad sa han? sa Lina med lite lugnare röst.

- Han sa att han hade sett mig i publiken och tyckt att jag var söt, haha, sa jag.

- Shiiit!

- Och så bad han om mitt nummer. Han ska smsa mig senare i kväll, när konserten är slut!

- SKOJJAR DU? HAR JUSTIN BIEBER DITT NUMMER?!

- Jaa, det har han! Han sa till och med att han hoppades att vi skulle träffas någon gång.

Alla runt omkring oss stirrade, men vi struntade i det.

- Åh herregud. Kan inte jag få vara med då?

- Självklart! Men vi får väl se om det blir något. Han måste vara väldigt upptagen..

- Hoppas verkligen det!

Hon kramade mig jättehårt, och då kunde jag inte hålla mig längre.

- Han kramade mig faktiskt också.

Jag kände hur hon drog efter andan och kramade ännu hårdare.

- Jag tänker ALDRIG släppa!

Jag skrattade åt henne och kramade henne tillbaka. Justin var ute på scen igen, och han tittade faktiskt på mig lite då och då. Jag log mot honom varje gång.

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------

 

Vad ska hända? :O Skriv vad ni tror!!

Det blev inte ett eeeextra långt kapitel som jag lovade.. Men ni kommer att få många i helgen!


BIEBERLOVE




Kommentarer
Postat av: Sofie

NICENICENICENICE :D

hm... kanske att dom börjar gilla varandra? ;) <3

2011-01-20 @ 19:49:51
URL: http://sofiestalros.blogspot.com
Postat av: Anonym

niiiiiice!! fortsätt såå girl :)

2011-01-21 @ 20:17:55
Postat av: Anonym

jättebra!!<3

2011-02-09 @ 09:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0